§ 1 Postanowienia ogólne
§ 2 Kontakt ze sklepem
§ 3 Definicje
Sprzedawca - Wydawnictwo Nawias Karol Basa Piotr Sitek spółka jawna, adres: Zawodzie,
ul. Długa 100, 42-262 Poczesna NIP: 5732919917, REGON: 386508742, e-mail: kontakt@nawias.com.pl,
strona internetowa: www.nawias.com.pl tel.: 510 001 351, dla której akta rejestrowe prowadzi
Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS: 0000849365.
Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 13 rok życia, a w przypadku nieukończenia przez tę osobę
18 roku życia, posiada ona zgodę jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną
zdolność do czynności prawnych. Jest to także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, a która
korzysta ze sklepu internetowego, a zwłaszcza która na zasadach określonych w niniejszym
Regulaminie składa zamówienie za pośrednictwem sklepu Internetowego.
Czas realizacji zamówienia – liczba dni roboczych, w których Sprzedawca skompletuje
zamówienie złożone przez Klienta w sklepie internetowym oraz przekaże zamówiony towar
przewoźnikowi i dostarczy zamówiony towar za pośrednictwem przewoźnika na adres wskazany
przez Klienta w Formularzu zamówienia.
§ 4 Rejestracja i logowanie
§ 5 Składanie zamówienia
§ 6 Ceny towarów
§ 7 Realizacja zamówień
Czas realizacji zamówienia złożonego za pośrednictwem sklepu internetowego, w przypadku
gdy towar będzie dostarczony na wskazany adres na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, wynosi
3-5 dni roboczych, licząc od dnia:
1) w przypadku wybrania przez Klienta przy składaniu zamówienia płatności przy odbiorze
zamówionego towaru (płatność za pobraniem) – od dnia wysłania przez Sprzedawcę do Klienta
wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji,
2) w przypadku wybrania przez Klienta przy składaniu zamówienia płatności z góry kartą
kredytową lub przelewem internetowym bankowości elektronicznej – od dnia otrzymania przez
Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez podmiot realizujący
płatności.
§ 8 Prawo odstąpienia od umowy
Na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2019 r.
poz. 134.) Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od
tej umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia produktu Klientowi lub
wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
§ 9 Reklamacja
Umową sprzedaży objęte są nowe produkty.
Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientom towaru bez wad fizycznych i
prawnych. Sprzedawca ponosi wobec Klientów odpowiedzialność za wady towaru na zasadach
określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity
Dz. U. z 2018, poz. 1025 z późn. zm.), w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu
cywilnego.
Reklamację należy zgłosić pisemnie na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy
lub drogę elektroniczną ma adres reklamacje@nawias.com.pl.
Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności jej wystąpienia,
datę wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od dnia złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie
poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
§ 10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu
do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych
(miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych
należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod
następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl
Klient posiadający status Konsumenta może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozwiązania
indywidualnego sporu między Konsumentem a Sklepem, korzystając z bezpłatnej pomocy
prawnej miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów albo organizacji społecznej, do
której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, m.in. Federacji Konsumentów – adres
strony internetowej:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl
W rozwiązaniu indywidualnego sporu i skargi konsumenckiej związanych z transakcją
transgraniczną pomaga także Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. Adresy tych
instytucji dostępne są na stronie internetowej Europejskiego Centrum Konsumenckiego:
http://www.konsument.gov.pl
Klient będący Konsumentem posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z
pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sklepem:
1) zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie
postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sklepem
przez umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub
przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu,
2) uprawniony jest do zwrócenia się do stałego sądu polubownego działającego przy
wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego
z zawartej umowy sprzedaży.
Inspekcja Handlowa jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie
pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Zadania Inspekcji Handlowej w
zakresie prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich oraz organizowania i prowadzenia stałych sądów polubownych wykonują
właściwi miejscowo wojewódzcy inspektorzy Inspekcji Handlowej.
Wykaz wszystkich wojewódzkich inspektorów Inspekcji Handlowej oraz stałych sądów polubownych
wraz z adresami ich stron internetowych znajduje się na stronie internetowej Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów pod adresem http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
Wykaz instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich wraz
z informacją o rodzaju spraw, jakimi poszczególne podmioty się zajmują, dostępny jest na
stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod http://www.uokik.gov.pl
Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa również punkt kontaktowy
do spraw pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz internetowego systemu
rozwiązywania sporów konsumenckich, do zadań którego należy między innymi udzielanie
pomocy Konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich, w szczególności w sprawach sporów wynikających z transgranicznych umów
zawieranych z konsumentami.
Konsument może skorzystać z platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów
konsumenckich (platforma ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania
sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy
2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
Europejska platforma ODR ma ułatwiać niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie
i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami
i przedsiębiorcami dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów
sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi
w Unii Europejskiej a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii Europejskiej. Łącze
elektroniczne do platformy ODR: http://www.ec.europa.eu/consumers/odr.
Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny –
obie strony muszą wyrazić zgodę na postępowanie. Sklep internetowy www.nawias.com.pl.
wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów
z Konsumentami.
§ 11 Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu oraz Użytkowników Sklepu jest
Wydawnictwo Nawias Karol Basa Piotr Sitek spółka jawna, adres: Zawodzie, ul. Długa 100,
42-262 Poczesna NIP: 5732919917, REGON: 386508742, e-mail: kontakt@nawias.com.pl,
strona internetowa: www.nawias.com.pl tel.: 510 001 351, dla której akta rejestrowe prowadzi
Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem KRS: 0000849365.
Podanie danych osobowych przez Klientów i Użytkowników Sklepu jest dobrowolne, z tym
jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych w procesie rejestracji uniemożliwia
rejestrację i założenie konta oraz uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia.
Sklep www.nawias.com.pl przetwarza dane osobowe na potrzeby:
1) prawidłowej realizacji umowy kupna-sprzedaży towarów oraz ich wysyłki. Niepodanie
danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy kupna-sprzedaży skutkuje odmową
zawarcia tejże umowy;
2) do marketingu towarów i usług znajdujących się w ofercie Sklepu w przypadku udzielenia
stosownej zgody (rozumianej jako wysyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną oraz
z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych – SMS), zgodnie z Ustawą z dnia
18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest udzielona zgoda, a w stosownych
przypadkach konieczność realizacji umowy kupna-sprzedaży.
Każdy Klient oraz Użytkownik Sklepu, której dane osobowe przetwarza Sklep
www.nawias.com.pl, ma prawo do:
1) żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania (poprawiania),
przenoszenia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. W związku z przetwarzaniem
przez Sklep danych przysługuje także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych.
2) cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, które są przetwarzane na podstawie
wyrażonej zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej wycofaniem.
Dane osobowe będą przechowywane do momentu wycofania przez Użytkownika Sklepu zgody
lub maksymalnie do 2 lat.
Sklep www.nawias.com.pl nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego.
Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych dostępne są w Polityce Prywatności
i Plików Cookies w zakładce Polityka prywatności pod adresem http://www.nawias.com.pl/webpage/
pl/polityka-prywatnosci.html sklepu internetowego.
§ 12 Postanowienia końcowe